اصول اوليه تردستی
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اصول اوليه تردستی
نوشته شده در پنج شنبه 22 ارديبهشت 1390
بازدید : 1684
نویسنده : امير محمدي

به نام خدا

برای شروع به تردستی ابتدا نياز به محلی داريد که در آنجا برنامه های خود را اجرا کنيد. مثلا گوشه اتاق نشيمن و يا پشت ميز کار و هرجايی که دوست داريد. البته بعضی شعبده ها نياز به وسايل مخصوص و سن نمايش دارند ولی اکثر بازيها را می توانيد حتی بدون وسايل پچيده اجرا کنيد.

وسيله کار همان چيزی است که در جيب شما وجود دارد. نکته ای که بايد به آن توجه کنيد اين است اگر شما با وسايلی که اکثر مردم در جيب يا کيفشان دارند تردستی انجام بدهيد آنها را به شدت شگفت زده خواهيد کرد زيرا آنها با اين وسايل آشنا هستند. مثلا شعبده هايی را که با دستمال انجام می دهيد اگر بطور درست انجام دهيد مانند جادو عمل می کند و مردم را به حيرت وا می دارد. خلاصه اينکه بايد بتوانيد در مردم شگفتی ايجاد کنيد و اين مستلزم تمرين سخت است . تمرين - تمرين - تمرين.

اين تاکيد را برای اين دارم که اکثر مردم از شعبده بازی که ناشی است و نمی داند چه کند خوششان نمی آيد و حوصله آنها از نمايش سر می رود. وقتی شعبده باز نتواند باعث خوشحالی مردم شود مردم توجهی به بازيهای آن ندارند و ممکن است راز و رمزتردستی او لو برود.

يکی مهمترين اصول اوليه در تردستی فاش نکردن راز و رمز تردستی است. يعنی طريقه اجرای بازيها را به هيچ کس ياد ندهيد حتی به بهترين دوستتان.

اصل دوم که بسيار بايد مورد توجه قرار گيرد اين است که همه ما می دانيم که شعبده باز آدمی غير معمولی و با قدرتهای خارق العاده نمی باشد بلکه همانند ما يک انسان معمولی است ولی با تمرين و سرعت عمل بالا می تواند حقايق را برعکس جلوه دهد يعنی به شما وانمود می کند که در حال انجام حرکتی است و اين در حالی است که مشغول انجام کار اصلی خود می باشد.

شما هم بايد سعی کنيد حواس تماشاگر را به سمت مطلبی فرعی منحرف کنيد و کار خود را به آرامی انجام دهيد. مثلا شروع به خواندن ورد کنيد يا در بعضی حالات مجبور هستيد به بالا پريده و بال يک چرخش کامل به دور خود حرکتی را مخفيانه انجام دهيد.

در آخر باز هم تاکيد می کنم که مهمترين عامل در رسيدن به مهارت در تردستی فقط تمرين است. برای مثال  می توانيد برای افزايش اعتماد به نفس و تماشای چگونگی انجام حرکات بازيها را در مقابل آيينه انجام دهيد.

منتظر اولين تردستی باشيد.

با تشکر




:: موضوعات مرتبط: شعبده بازي , ,
:: برچسب‌ها: اصول اوليه تردستی ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: